27 februari 2011

Ladies Night, Bioscoop Carolus (Jaar 1, niveau hoger)

Bedrijf/opdrachtgever:
Ladies Night, Bioscoop Carolus Nijmegen

Opdracht en mijn rol en verantwoordelijkheden daarbinnen:
Ik had de opdracht om een Ladiesnight in de bioscoop te organiseren. Ik was verantwoordelijk voor de gehele organisatie. Sponsoren werven, aankleding, programma van de avond, DJ regelen, presentator regelen, special act bedenken. etc.

Verloop opdracht:
Nadat ik wat ideeën op papier had gezet, ben ik deze gaan uitwerken/uitvoeren. Ik heb mensen aangestuurd en zelf stappen ondernomen. Op de avond zelf was er een grote opkomst en naar mijn mening was het een zeer geslaagde avond.

Ontwikkelde competenties:
De volgende competentie heb ik hierbij ontwikkeld:

1. netwerken (Niveau 3)
2. overtuigingskracht (Niveau 2)


Competentie: Netwerken (Niveau 3)

Situatie:
Toen het project ongeveer 2 weken bezig was, kreeg ik te horen dat het project i.p.v. voor 150 vrouwen, voor 450 vrouwen was. Er waren te weinig sponsoren om het project te financieren.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat ik nieuwe contacten (sponsoren) zou gaan zoeken zodat zij voordeel uit de situatie konden halen en ik ook.

Acties:
Ik was in korte tijd in staat om verschillende bedrijven te bellen en te benaderen en daar professionele netwerkgesprekken mee te voeren, om zo relaties te werven die van pas kwamen. Ik ben naar 6 bedrijven toe gegaan en heb daar argumenten aangedragen om ze te werven voor de Ladies Night. Dit steeds na telefonisch contact om het persoonlijker te maken en informatie over de ladies night verder face -to - face toe te lichten. Verder heb ik 5 bedrijven gebeld en gesprekken met ze gevoerd en verteld waarom ik graag zou willen dat ze mee deden aan de ladies night.

Resultaat:
Doordat ik bedrijven heb benaderd (er heen gaan/gebeld) heb ik meer sponsoren weten te werven. Uiteindelijk had ik zelfs meer sponsoren dan er nodig waren.

Terugkoppeling:
In een vergelijkbare situatie zou ik weer bedrijven benaderen voor sponsoring. Ik zou er dan voornamelijk weer naar toe gaan, omdat ik heb gemerkt dat dit goed werkt. Ze zien direct met wie ze te maken hebben en gaan sneller met je in zee.


Competentie: Overtuigingskracht (Niveau 2)

Situatie:
Twee dagen voor het evenement vertelde de bedrijfsleider van Hunkemöller dat ze in gedachte had, de lingeriemodeshow in het begin te geven, als spectaculaire opening. Echter, ik had voortdurend het idee gehad dat deze modeshow de spectaculaire afsluiting zou worden.

Taken:
Er werd van mij verwacht dat ik de bedrijfsleider van Hunkemöller kon overtuigen door in te spelen op argumenten en daarop aan te sluiten met tegenargumenten en zo de modeshow als afsluiting te plannen.

Acties:
Allereerst heb ik naar de argumenten van de bedrijfsleidster geluisterd waarom de modeshow de opening moest zijn van de avond. Vervolgens heb ik mijn argumenten daar tegenin gebracht. Ik heb een aantal voordelen opgesomd waarom het voordeliger was voor hen om de show op het einde te houden.
- Iedereen zit dan al in de zaal, de modellen kunnen zich dan rustig omkleden.
- Het laatste wat de vrouwen bijblijft voor de film begint, is jullie nieuwe
collectie.
- Dat het weggeven van prijzen/cadeaus al is geweest dus dat de volle aandacht naar
de show gaat.

Resultaat:
Doordat ik tegenargumenten gebruikte die in het voordeel waren van Hunkemöller ging de bedrijfsleidster overstag en vond ze het uiteindelijk een goed plan om de show als spetterende afsluiting te doen.

Terugkoppeling:
In een vergelijkbare situatie zou ik weer eerst argumenten van de tegenpartij aanhoren voordat ik zelf al mijn argumenten op tafel leg. Het is goed om te luisteren wat andere te melden hebben aangezien die ideeën ook goed kunnen werken.